TANIA SANCHEZ O TRENDECH: Parfémy "celebrity" jsou u konce?

   Parfém "celebrity" jsou skutečně u konce. Historici budoucnosti vědí, že celebritní kultura z počátku  tisíciletí,  vyvolala touhu veřejnosti  ztotožnit se slavnými  tím, že si koupila levný  parfém s názvy osobností.  Slavní získali peníze,  fanoušci byli páchnoucí, lidé byli po několik týdnů šťastní. Zatímco jsme se  v roce 2008 chystali napsat  nekrolog pro ztracený svět  vonné vůně,  působí nám velkou radost, že můžeme zvonit zvonkem těmto cynickým strategiím zpeněžnění  slávy. Jakmile se objevila první vlaštovka,  hned se  všichni ptali,  zda je to  Sarah Jessica Parker, Britney, Beckham atd. Z obchodních zpráv vyplynulo,  že britský prodej vůní celebrit pouze za rok 2016 klesl  22%  a tržby v USA  od roku 2011 neustále klesají. Tato čísla se snadno interpretují. Znamená to dost času pro každého, kdo si koupil jednu celebritní vůni, aby se rozhodl, zda chce další. Ještě víc a víc vystupují, Kim Kardashian, ale je pozdě.

 V současné době mohou parfémy vyprávět povídky a dlouhé příběhy – připomeneme sbírku Chariots of Love a parfémy CIXI & CONFIDANT (příběh císařovny a jejího správce An Dehaie), mohou být vůně krásné a hrát si s city a melodií a nacházet  tu pověstnou 13- notu do svých kompozic, mohou být podivné nebo dokonce odporné,  mohou se  vypořádávat s genderovým očekáváním nebo hrát hry ale hlavně mohou být odvážnější v tom, co považují za krásné.


Zpět do magazínu
Nahorů